Dużo nowości

Dawno tu nie zaglądałem, nie wiem czemu, pewnie nie chciało mi się, ale skoro już tu jestem, mogę zaprezentować nowości jakich doczekał sie mój RPG. Zacznę listą:

1. Każdy dostępny rodzaj armoru: hełm, naszyjnik, pierścienie, buty oraz pancerz.
2. Różne typy broni: miecze dwuręczne, jednoręczne, kusze, łuki oraz czary (niewiele bo 2 rodzaje)ofensywne i leczące.
3. Statystki bohatera, dzięki nim można podejrzeć aktualny rozwój gracza. Możliwe jest zdobywanie poziomów po zdobyciu punktów doświadczenia z zabijania potworów. Na każdym poziomie dostajemy po 4 punkty atrybutów i skilli do dowolnego rozdzielenia
4. Ekwipunek denata, każda zabita postać będzie leżeć na ziemi dopóki nie zmienimy mapy, po tym ciało znika, lecz dopóki ciało jest, dopóty możemy go przeszukać i zabrać przedmioty.
5. Dialogi, jeżeli postać jest nieagresywna to jest możliwość porozmawiania z nią (pod warunkiem, że istnieje plik z dialogami dla tego npca). Aktualnie postać może nam wręczyć przedmiot jeżeli go ma przy sobie (istnieje opcja sprawdzenia czy ma przedmiot)
6. Strzelając z broni dalekiego zasięgu możemy ujrzeć dolatujący do przeciwnika pocisk, który ma ustalony zasięg 8 kratek, jeżeli nie trafi w nic to znika. Pociski reagują na kolizje, jeżeli wlecą w coś w co postacie nie mogą normalnie wejść to znika.

Jak widać wiele się zmieniło, ale jeszcze trochę zostało do napisania aktualna lista TODO w uproszczeniu wygląda tak:
1. Zmodyfikować AI npców, aby mogli korzystać z broni dalekiego zasięgu.
2. Rozbudować dialogi.
3. Zapisywanie stanu gry.
4. Jakieś menu.

Leave a comment