MiniCalc
Oto mój pierwszy tool w c#, program jest mi potrzebny do podziału scenerii z RPGcore. Sposób działania jest następujący:
1. Podaje się kod odpowiedzialny za wyświetlanie elementów otoczenia na mapie, kod ten z pliku scenery.dat w folderze z mapą wygląda nastepująco.
[skala] 4×2
22:22
24:22
Odpowiada to wyświetleniu na mapie o współrzędnych 22:22 i 24:22 obrazka skały o wymiarach 4×2 (w kostkach po 25×25 pikseli). Problem polega na tym, że gra korzysta z kratki w punkcie 22:22 (przykładowo) i wyświetla całą skałę która odpowiednio wychodzi na pozostałe kratki (np. 23:22 i 22:23). Problem polega na tym, że jeżeli zniknie nam z mapy punkt 22:22 to zniknie nam cała skała która powinna być jeszcze wyświetlana w punkcie 25:22. Rozwiązanie polega na tym, aby podzielić skałę na części 1×1 czyli kostki 25×25 pikseli. Sam plik nie jest tutaj problemem, ale musimy jeszcze zmienić zawartość pliku scenery.dat aby wyświetlała całą skałę. I tu z pomocą przychodzi właśnie to oto narzędzie wystarczy wkleić kod odpowiedzialny za pokazywanie całej skały 4×2 a otrzymamy kod, który wyświetli nam skałę w kawałkach.
Oto link.
Wymagania: .NET framework 2.0